sunnuntai 15. toukokuuta 2016

Härpäkkeistä

Älä tee muille sitä, mitä haluaisit itsellesi tehtävän. Makunne voivat olla erilaisia. — George Bernard Shaw, kirjailija


Eikö bloggaus ole hyvä tehdä juuri suomen lätkämatsin aikaan? Mä oon sellainen lätkähermoilija, että oikea vastaus on kyllä! Se tosin voi aiheuttaa ylinmääräisiä kirjoitusvirheitä, jos ajatus hetkeksi katoaa siitä mitä on kirjoittamassa.

Aloitan sillä, että pyydän heti anteeksi hirvittävää määrää kuvia. Se on ihan Tuin ja Laika (anteeks Laika, näillä aivoilla, ei nyt löytyny sun blogi) vika. Juu-u, on on... Yhdessä podcastissa Tui kävi läpi tarvikepussukkaansa. Siitä sain sitten idean, että minäpä teen siitä blogitekstin. Ja samalla pieni mainos, mun pärstä oli tänään tv:ssä. Mä oon se kaikista läskein siellä sohvalla. 

Sit asiaan.
Mä säilytän kaikki härpäkkkeitä puisessa pikkuarkussa joka löytyi talon kätköistä yli 10 vuotta sitten kun tää ostettiin. Annan sen pysytellä siinä kunnossa missä oli löydettäessä.




Ihan pohjinmaisena on kaikkee sälää

 

Kauniita orvokkeja on kannen sisäpuolelle maalattu ja sitten kun arkku on täynnä niin se näyttää aika täydeltä ja tuo vihreä pussukka on härpeke pussukka, joka ihan oikeasti ei mahdu edes kiinni. Uus pussukka on toki tekeillä mutta jumittu siihen, että pitäis ommella vetoketju.. Jospa ens viikolla innostuis... Mitä vihreä pussukka sitten sisältää:








Puikkomittarit roikkuu vetskarissa. Sininen on neuleleiriltä ja sydän entisltä SNY ystävältä. Ja sit ku kippasin härpäkkeet pöydälle rupes jopa itseäni hävettämään.




        
Karkkipapereita ja langanpätkä (roskiin!), nenänuuska (ei tod. roskiin!) ja nicorettetabletteja, paitsi tuo on tyhjä enkä enää käytä niitä (roskiin!) ja huulirasva (tyhjä -vaihtui uuteen)


Penna Pupu on mun suosikki! Mutta siis oikeasti, rasiasta löytyi 2 kpl (!!!) hakaneuloja, vaikka on mulla hakaneula rasiakin... Jonka sisällä on KnitPron juttuja.

  Mutta ei rasiat tähän loppunu.
Siinäpä se sisältöineen..


 

Muumirasiasta löytyy jopa mitä oudoinpia silmukkamerkkejä. Pitää varmaan pitää ufojen roskiinheittämisoperaatio niin saa parmaat silmukkamerkit takaisin käyttöön. Mutta tässä on rakkaimmat silmukkamerkit ---->


Mun ihan ikiomat Hetomaasterit. Kiitos ystävä rakas <3

Loppukohan härpäkkeet tähän. Pitää tarkastaa..


 

Juu, ei loppunu  vielä. Monta pakollista jäi mainitsematta. Astmapiippu ja silmätipat on pakko olla vieressä aina kuin kudon, ja niin saksetkin. Ja onhan tuo nenälleen kipannut etana mittanauha niin ihana..


Ja jäljelle jäi pari kierroslaskuria joita tulee käytettyä tosi harvakseen. Tukkimiehen kirjanpito on mun pääasiallinen kierroslaskuri tapa.


Siinäpä mun härpäkkeet. Mitä sulla löytyy härpäkepussukasta?




ps. suomi johtaa 3-0




12 kommenttia:

  1. Menikö nenänuuska siis roskiin vai ei todellakaan? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot sä ihana 😊
      Mun pienehkö pussukka 👝 ei myöskään mahtunut kiinni, joten reilumman tein. Ihan niin reilun, että jo ennätin aatella tehneeni liian ison. Mut mites kävikään. Aika täynnä näyttää olevan. Jo sekin 😃 Hetomaasterit ❤

      Poista
    2. Kummasti ne vaan täyttyy. Mut niinku aina sanon -tää on välineurheilua..😚

      Poista
  2. Ihana tuo puinen laatikko! Kävin ennen neuleleiriä mun säläpussukan läpi, on kerrankin hyvin järjestyksessä, katotaan kuinka kauan ��

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sullaha on aina kaikki järjestyksessä eikä siellä täällä joka paikassa niinku mulla 😀

      Poista
  3. Kiva kun olit käynyt kommentoimassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava, että tulit vastavierailulle. Tutustun kyllä blogiisi paremminkin tänään 😊

      Poista
  4. Kaunis laatikko! Mulla on aika vähän käsitöihin liittyvää sälää, koska tavallisimmin lahjoja antavat läheiset eivät oikein ymmärrä käsitöiden päälle. Ja itse olen tietty niin nuuka etten osta itselleni, jos ilmankin pärjää. Ensimmäiset silmukkamerkkinikin sain vasta pari vuotta sitten joululahjaksi, kun erikseen pyysin. Siihen asti käytin väliaikaisina merkkeinä jämälankalenkkejä. Puikkomittarista olen yrittänyt vihjailla pari kertaa, mutta toistaiseksi mittailen edelleen puikkojani sellaisella työkalupakin välineellä XD Sinänsä tarpeellistahan sunkin sälästä valtaosa on, mutta onhan siivoaminen aika ajoin tarpeen kaikilla ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mun tulee kans lankalenkkejä käytettyä kun minä ja härpäke laatikko ollaan yleensä eri huoneissa mutta lankaa löytyy joka huoneesta..
      Hyvin puikkokoon saa silläkin mitattua on vaan vähän painavampi mukana kuljetettava 😉

      Poista
  5. No kyllähän sitä neuloessa tosiaan tarvitsee kaikenlaista ;) Ihanat nuo peltiset rasiat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo rasiat on kyllä niin käytännöllisiä.
      Kiitos vierailustasi! 😀

      Poista